Alternative / Horror Punk / post-punk / synthwave

Alix Fernz – Muselière

par Louise Jaunet

Noticed at the M for Montreal festival last November, or alongside La Sécurité, Stoylov, and Hippie Hourrah as a touring musician, Alix Fernz is a strange new rebel, emerging straight from the gloomy underground of the Bermuda Triangle. Nominated at the GAMIQ for the best punk album of the year in 2020 with his previous project Blood Skin Atopic, this self-taught singer and multi-instrumentalist is releasing his first solo album Bizou on 19 April via the Montreal label Mothland.

Directed by Annabelle Fournier, the video « Muselière » depicts Alix Fernz in an ambiguous psychic state, oscillating between wakefulness and sleep. With his hair dyed like a super-villain and marked by a deformity that has driven him mad, Alix embodies the malaise of his alter ego on the run by adopting the role of a clumsy, sadistic criminal clown who ends up in the hands of the forces of the law. Like a reflection of his unconscious, this master criminal evokes Alix’s fear and desire for a youthful rebellion against his own alienation, in the context of a coming of age in a cybernetic era. Like a dog barking into the headphones of its muzzle in the face of a well-trained collective mass, psychosocial disorders are perhaps just waiting to burst through the screen. AllO aLLO AllO aLLo… 

Alix Fernz will be performing at the Sala Rossa on March 6, opening for the group Omni (Sub Pop).

Tout le contenu 360

Corridor : de l’héritage analogique à l’exploration électronique

Corridor : de l’héritage analogique à l’exploration électronique

Toronto Symphony Orchestra et Emily D’Angelo : Entre l’ombre et la lumière

Toronto Symphony Orchestra et Emily D’Angelo : Entre l’ombre et la lumière

FIMAV 2024 | Scott Thomson, nouveau directeur artistique, nous explique et nous dévoile ses coups de cœur

FIMAV 2024 | Scott Thomson, nouveau directeur artistique, nous explique et nous dévoile ses coups de cœur

Folterkammer – Weibermacht

Folterkammer – Weibermacht

Full of Hell – Coagulated Bliss

Full of Hell – Coagulated Bliss

Laraw | Mélodies d’un journal intime

Laraw | Mélodies d’un journal intime

PODIUM 2024: Montréal au sommet des chœurs

PODIUM 2024: Montréal au sommet des chœurs

Nastasia Y, sa culture ukrainienne infusée dans la canadienne

Nastasia Y, sa culture ukrainienne infusée dans la canadienne

BORN TO LEAVE (REVISITED) au Centre Phi: tragédie électronique sophocléenne aux saveurs du Liban

BORN TO LEAVE (REVISITED) au Centre Phi: tragédie électronique sophocléenne aux saveurs du Liban

Découvrez l’Afrobeat thaï de la Montréalaise Salin

Découvrez l’Afrobeat thaï de la Montréalaise Salin

Mount Kimbie – The Sunset Violent

Mount Kimbie – The Sunset Violent

CMIM: Shira Gilbert et Zarin Mehta nous causent de l’édition Piano 2024

CMIM: Shira Gilbert et Zarin Mehta nous causent de l’édition Piano 2024

Avant le coup d’envoi du CMIM, Chantal Poulin nous cause de l’édition Piano 2024

Avant le coup d’envoi du CMIM, Chantal Poulin nous cause de l’édition Piano 2024

Lorraine Vaillancourt, un dernier soir à la direction du NEM après 35 ans

Lorraine Vaillancourt, un dernier soir à la direction du NEM après 35 ans

Jonathan-Guillaume Boudreau – Un sortilège

Jonathan-Guillaume Boudreau – Un sortilège

Alix Fernz – Bizou

Alix Fernz – Bizou

St.Vincent – All Born Screaming

St.Vincent – All Born Screaming

Boogat – Del Horizonte

Boogat – Del Horizonte

RIP l’ami JP

RIP l’ami JP

Les Cowboys Fringants – Pub Royal

Les Cowboys Fringants – Pub Royal

Wake Island au Centre Phi: multidimensionnel !

Wake Island au Centre Phi: multidimensionnel !

Effendi : 25 ans de jazz Made in Québec

Effendi : 25 ans de jazz Made in Québec

Maureen – Bad Queen

Maureen – Bad Queen

Inscrivez-vous à l'infolettre